Luty i marzec to czas, w którym uczestnicy projektu „Być jak Ignacy” zmagają się z zadaniami w trzecim etapie. Uczniowie koła naukowego „ORION” ze Szkoły Podstawowej w Dobieszynie, z zainteresowaniem i skrupulatnością rozwiązują kolejne polecenia. Tematem przewodnim tego etapu jest transport, a jego patronem - Ernest Malinowski, polski inżynier, który zaprojektował w XIX wieku Centralną Kolej Transandyjską w Peru.
Uczniowie wykonują zadania z zakresu ogólnie pojętego transportu. Poznają jego znaczenie w życiu codziennym, w wielkich aglomeracjach. Ciągłe przemieszczanie się ludzi, przewożenie towarów oraz synchronizacja środków komunikacji w dzisiejszych czasach ma ogromne znaczenie dla gospodarki i nie tylko.
Głównym problemem w planowaniu infrastruktury transportu jest ochrona środowiska naturalnego i przyrody. Uczestnicy pochylają się nad wieloma kwestiami, między innymi: jak ograniczyć emisję spalin, rozładować korki, usprawnić działanie środków masowego przewozu osób i rzeczy.
Praca końcowa III etapu polega na opracowaniu oszczędnego i ekologicznego modelu samochodu przyszłości. Na zdjęciach możemy zobaczyć jak z tym zadaniem radzą sobie uczniowie z Dobieszyna.
Życzymy zapału do pracy i wielu ciekawych pomysłów!
SP w Dobieszynie